Μνήμη Πολίτη | Κριτήρια | Δημοτικές Εκλογές 2014

Ποιά είναι τα κριτήρια επιλογής Δημάρχου;

Αλήθεια ποιά είναι τα κριτήρια επιλογής δημάρχου; Άς συνοψίσουμε μερικά:

  1. Κομματικά κριτήρια (είναι φούξια-παιδί, πρέπει να τον ψηφίσουμε)
  2. Βιοποριστικά κριτήρια (ο τάδε μου δίνει ή θα μου δώσει μεροκάματο)
  3. Εις άτοπον απαγωγή (δε μου κάνει κανένας, διαλέγω τον περισσότερο συμπαθή)
  4. Τι έκανε ο Δήμαρχος σε προηγούμενη θητεία
  5. Άκουσα τα τοπικά media να λένε τόσα καλά λόγια για τον τάδε που με έπεισαν (γιατί αν δε πλερώσεις τα τοπικά media, δε βγαίνεις)
  6. Χωρίς κριτήρια
    (αναφέρετε με σχόλιο άλλα κριτήρια που πραγματικά εμπλέκονται)

Ας δημιουργήσουμε μία βάση σκέψης, συμφωνώντας ότι ο επόμενος δήμαρχος που θα βγει στη πόλη μας, θα βγει σύμφωνα με τα παραπάνω κριτήρια.

Εμείς πιστεύουμε ότι όλα αυτά τα κριτήρια είναι λανθασμένα. Θα μας πείτε, το 4ο γιατί είναι λανθασμένο; Το 4ο είναι λανθασμένο, γιατί δυστυχώς ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει η μνήμη μας είναι να κρατά φρέσκα τα γεγονότα που βρίσκονται κοντά χρονολογικά, τα παλαιότερα τα παραμερίζει. Οπότε κρίνουμε με τα πρόσφατα, γιαυτό και οι Δήμαρχοι πριν ακριβώς από τις εκλογές σηκώνουν τον τόπο στον αέρα από τα πολλά έργα.

Μνήμη Πολίτη | Δημιουργία συστήματος αξιολόγησης

Η πρόταση μας είναι απλή. Ο δήμος θα πρέπει να ορίσει μια ιστοσελίδα η οποία θα κρατάει ένα ιστορικό τόσο της προεκλογικής διαδικασίας όσο και της θητείας του εκλεγμένου δημάρχου. Στην ουσία θα προσπαθήσουμε έτσι να δημιουργήσουμε μέτρα πολιτικής επιλογής. Έχουμε ξανά αναφέρει, ότι όταν δε μπορείς να μετρήσεις κάτι δε μπορείς να το ελέγξεις (Drucker). Ας πάρουμε ένα ένα τι θα πρέπει να κάνει η σελίδα αυτή για να υπάρχει μία μνήμη στον πολίτη, ώστε να μπορεί να αξιολογήσει καλύτερα ποιον να ψηφίσει.

Προεκλογικός Αγώνας

Το κάθε κόμμα θα είναι υπεύθυνο να συμπληρώσει πρώτα τους συμμετέχοντες, έτσι και ο κόσμος να τους γνωρίσει, και βέβαια τις προτάσεις του στον προεκλογικό πίνακα προτάσεων ανάλογα με τους τομείς που θα οριστούν. Για παράδειγμα:

Τομέας Κόμμα Α Κόμμα Β Κόμμα Γ
π.χ. Υγεία Πρόταση Α Πρόταση Β Πρόταση Γ
π.χ. Τουρισμός Πρόταση Α Πρόταση Β Πρόταση Γ
π.χ. Σκουπίδια Πρόταση Α Πρόταση Β Πρόταση Γ

Η υποβολή προτάσεων θα έχει συγκεκριμένη ημερομηνία, οπότε και ο πίνακας θα ανακοινώνεται στους πολίτες. Πάνω στις προτάσεις αυτές θα μπορεί να αποφασίσει ή και να κάνει διάλογο με τους συμπολίτες του ποιο κόμμα να ακολουθήσει.

Διαρκής Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση δε περιορίζεται μόνο προεκλογικά. Πάνω στις προτάσεις του εκλεχθέντος κόμματος θα ορίζονται προτεραιότητες, προφανώς από το δημοτικό συμβούλιο, και θα ελέγχεται κάθε πρόταση για το αν έγινε ή δεν έγινε, ποιες οι δυσκολίες και τα προβλήματα που ανέκυψαν. Επίσης θα ορίζεται υπεύθυνος έργου έτσι να γνωρίζει ο πολίτης ποιος συντελεί στην εκπλήρωση του έργου. Επίσης να οριστεί μια διαδικασία κινήτρων για τους υπάλληλους του δήμου (Θα γράψουμε πιο διεξοδικά για τα κίνητρα).

Όλα αυτά θα είναι προσβάσιμα από τους πολίτες. Όλα αυτά θα δημιουργήσουν μια ισχυρή μνήμη στον πολίτη και κάθε επόμενη εκλογή δημάρχου θα είναι καλύτερη.

Τι λέτε κ. Δήμαρχε, συμφωνείτε;

Επίλογος

Η κρίση της πολιτικής επιλογής είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα για τους πολίτες ενός κράτους. Η “μνήμη” του πολίτη είναι ένα σύστημα που θα βοηθά στην αξιολόγηση. Τώρα αυτό το ρόλο έχουν κυρίως τα ΜΜΕ, γιαυτό και πάμε κατά διαόλου, καθώς ο στόχος τους δεν είναι φυσικά ο πολίτης, αλλά το κέρδος, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Βέβαια μετά μπαίνουμε σε συζητήσεις ποιος το διαχειρίζεται αυτό το σύστημα, αλλά αυτό έρχεται δεύτερο, πρώτα θα πρέπει να απαιτήσουμε ένα τέτοιο σύστημα. Κάτι αντίστοιχο είναι το σύστημα της Διαύγειας, σε πολύ απλή μορφή, απλά καταγραφική. Σίγουρα κάτι τέτοιο θα ήταν καλό να εφαρμοστεί και σε εθνικό επίπεδο, αλλά ας ξεκινήσουμε με το δήμο. Ας δείξουμε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να λειτουργήσει πρώτα σε τοπικό επίπεδο.

Σχετικά

http://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_constraints

http://www.amazon.com/How-Measure-Anything-Intangibles-Business/dp/0470539399

19:00 – Μιχάλης Χαραλαμπίδης για την ανάγκη πολιτικής μνήμης


 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s